کد خبر : ۲۲۱۲۱۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ساعت ۱۶:۲۶

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول عنوان کرد:
لزوم جذب سرمایه گذار توسط شهرداری های شهرهای اقماری/ برخی اعضای شوراها بجای نامه نگاری به وظایف خود بپردازند/ انتقاد از عملکرد ضعیف برخی شوراها

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول گفت: شوراهای اسلامی شهرستان دزفول باید از حاشیه های سیاسی فاصله بگیرند و به جذب سرمایه گذار برای حل مشکلات اقدام کنند.

 لزوم جذب سرمایه گذار توسط شهرداری های شهرهای اقماری/ برخی اعضای شوراها بجای نامه نگاری به وظایف خود بپردازند/ انتقاد از عملکرد ضعیف برخی شوراها

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، امیر عیسی زاده ظهر امروز چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد شوراهای اسلامی شهرهای اقماری دزفول که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شوراها تبلور اراده مردم هستند که ما نقش حاکمیت مردم را در آنها مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی اعضای شوراهای ۹ شهر اقماری دزفول به جای برآورده کردن انتظارات، درگیر مسائل حاشیه ای و سیاسی شده اند، افزود: تلاش ما در دستگاه دولتی حمایت از شوراها برای ثبات فکر و انجام وظایف برای حل مشکلات شهر است اما متاسفانه  برخی افراد حاضر در شوراها در حد انتظار ظاهر نمی شوند که ما تاکنون مبنا را بر مدارا گذاشته بودیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول با بیان اینکه برخی اعضای شوراهای اسلامی شهرستان دزفول انتظار مردم برای خدمات رسانی را برآورده نکرده اند، گفت: شوراهای اسلامی باید مطابق با قانون عمل کرده و بر عملکرد شهردار نظارت داشته و نسبت به مسائلی که مربوط به حوزه اختیار آنها نیست ورود نکنند.

عیسی زاده هشدار داد: در بسیاری موارد شاهد هستیم که برخی اعضای شوراها بدون توجه به وظایف خود اقدام به نامه نگاری به ادارات و دستگاه های مختلف می کنند که این رویه افزایش یافته در حالی که هیچ عضو شورایی حق نامه نگاری به مردم و دستگاه ها و یا امضای نامه های شهروندان را ندارد چرا که این امر خلاف قانون، توقعات مردم را بشدت بالا برده است.

وی با اشاره به گزارشات رسیده از نهاد های نظارتی مبنی بر تخلفات اعضای شوراها نسبت به افزایش نامه نگاری ها، بیان کرد: تاکنون سیاست ما در فرمانداری شهرستان حمایت از شوراها بوده تا خللی به خدمت رسانی آنها وارد نشود اما اگر این روند نادرست تداوم یابد قطعا با جدیت برخورد خواهیم کرد، ضمن اینکه در این خصوص توقع داریم اعضای شوراهای اسلامی شهرستان نیز با ما همکاری داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول همچنین به گزارشات تند رسیده به فرمانداری ازسوی نهادهای نظارتی  مبنی بر تغییر کاربری و تغییر مالکیت اراضی ازسوی برخی افراد حاضر در شوراهای اسلامی شهرستان، تصریح کرد:شایسته است شورای شهر بجای دامن زدن به این مسائل حاشیه ای و انجام مسائلی که در حوزه اختیارات آنها نیست، به وظایف خود درراستای نظارت بر عملکرد شهرداری بپردازند.

عیسی زاده با تاکید بر لزوم افزایش وحدت میان شوراهای اسلامی شهرستان، به نزدیک شدن زمان انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: در این برهه از زمان ما نیاز به مواجهه با یک جو آرام هستیم تا مردم نیز بتوانند با منطق و آرامشی مثال زدنی به افراد مورد نظر خود رای دهند.

وضعیت ناخوشایند شهرهای اقماری
وی با تایید این معضل که تمام منابع شهرستان در مرکز شهر جمع شده و این امر وضعیت ناخوشایندی را در برخی شهرهای اقماری دزفول به وجود آورده، عنوان کرد: نمونه این وضعیت نامناسب، آب شرب بی کیفیت شهر سیاه منصور و  وضعیت تاسف بار واحدهای آموزشی شهر امام دزفول است که اجحاف بسیار زیادی در حق مردمان این مناطق است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول با بیان اینکه وضعیت بحرانی مذکور، توقعات و دغدغه های مردم را افزایش داده، اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرستان در برخی موارد بسیار خوب عمل می کنند ما نیز سعی می کنیم در توسعه شهرهای اقماری بویژه مبلمان شهری و حتی توسعه اجتماعی و فرهنگی این شهرها مساعدت کنیم.

عیسی زاده در خصوص مطالبه برخی اعضای شورای اسلامی شهرستان حاضر در جلسه در راستای تاسیس ادارات در شهرهای اقماری توضیح داد: به دلیل نبود اعتبارات و موانع قانونی موجود تاسیس ادارات در شهرهای اقماری امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری های شهرهای اقماری دزفول تمام تمرکز خودرا معطوف به اعتبارات دریافتی از سوی دولت کرده اند، ادامه داد: متاسفانه این شهرداری ها صرفا به پول های دولتی دریافت شده بسنده می کنند و اولویت آنها پرداخت حقوق کارکنان است که این یک فرضیه کاملا رد شده است.

لزوم سرمایه گذاری شهرداری های اقماری
عیسی زاده با تاکید بر لزوم درآمد زایی شهرداری های اقماری دزفول از طریق سرمایه گذاری، شوراهای اسلامی شهرستان را ملزم به تشویق و هدایت شهرداری ها به این کار کرد.

وی بیان کرد: شهرداری مرکزی دزفول هر هفته کمیسیون ماده ۱۰۰ را در جهت کسب درآمد برگزار می کند در حالی که جلسات این کمیسیون در شهرداری های اقماری دزفول برگزار نمی شود که این یک ضعف بزرگ است چرا که وظیفه شهرداری سرمایه گذاری و کسب درآمد از راه های مختلف است اما ما به هیچ عنوان شاهد این اتفاق در شهرداری های شهرهای اقماری نیستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول با بیان اینکه شوراها و شهرداری های شهرهای اقماری دزفول نباید وابستگی زیادی به درآمد دولتی داشته باشند، یادآور شد: هدف و شعار دولت یازدهم سرمایه گذاری است که ما نیز در فرمانداری دزفول پیرو این هدف گام های بسیار مثبتی رادر سطح شهرستان  برداشته ایم اما متاسفانه شهرداران شهرهای اقماری دزفول فکر سرمایه گذاری ندارند که همین امر  باعث افزایش مشکلات و توقعات مردم از شوراهای شهر شده است.

برخورد جدی با مخلان امنیت
عیسی زاده در خصوص معضل تیراندازی در مراسمات عزا و شادی برخی شهرهای اقماری شهرستان گفت: برگزاری جلسات متعدد شورای تامین شهرستان و برخورد قاطع دستگاه های امنیتی و قضایی دزفول موجب کاهش چشمگیر این معضل شده است و ما همچنان با کسانی که علیه امنیت و نظم عمومی شهرستان اقدام به تیراندازی به هر شکل ممکن و در هر مکانی می کنند بدون اغماض و با نهایت جدیت برخورد می کنیم.

وی اضافه کرد: در برخورد با افرادی که اقدام به تیراندازی در مراسمات می کنند هیچ کوتاهی و اعمال نفوذی قابل بخشش نیست ضمن اینکه این برخوردها نتایج بسیار مثبت و محسوسی نیز داشته است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول در خصوص مطالبه عضو شورای شهر امام درخصوص استخدامی های شرکت شهید رجایی نیز توضیح داد: فرمانداری دزفول درخصوص استخدام جوانان شهر امام در شرکت مذکور تلاش های فراوانی کرده اما راه رسیدن به این مهم دعوا و آشوب و اعتراض نیست.

عیسی زاده اضافه کرد: طی جلساتی که توسط فرماندار با مدیر تعاون روستایی کشور در تهران برگزار شد مقرر شد که ۵۰ درصد سودی که همواره از شرکت شهید رجایی دزفول به تهران واریز می شود به منظور ایجاد صنایع جانبی در شهرستان بازگردانده شود که این امر تحول بسیار بزرگی را از نظر اشتغال در دزفول و شهرهای حومه خواهد داشت.

به گزارش دز ان ان، در این نشست برخی اعضای  شوراهای اسلامی شهرهای اقماری دزفول ضمن به بیان مشکلات شهرهای تابعه و عملکرد شورا و شهرداری های شهرهای اقماری دزفول پرداختند.

شهرستان دزفول دارای ۹ شهر دزفول، سالند، شمس آباد، سیاه منصور، میانرود، شهر امام، چغامیش، حمزه و صفی آباد و چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون است.

برچسب ها: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول امیر عیسی زاده شوراهای شهرهای اقماری